Munka keresés alias személyzeti kantin

Ezen a helyen megtalálsz mindent ami egy "személyzetis" vagy ha úgy tetszik "HR-es" fejében megfordul. Legyen az munka vagy akár magánélet, öröm vagy bánat, apró vagy mindent elsöprő gondolat. A szórakozás mellett, szakmai dolgokról is esik szó, melyben kifecsegjük műhelytitkainkat...

Tetszik?

Aktuális projektem

Ügyfélszolgálati specialistát

keresek. Min. 1 év ügyfélszolgálatban szerzett tapasztalat, felsőfokú végzettség, spanyol, francia, angol nyelvtudás követelmény.


Szeretnél többet tudni? Érdekel?
---------------------------------------
Értékesítő munkatársat

keresek. Min. 3 év online értékesítésben szerzett tapasztalat követelmény.

Szeretnél többet tudni? Érdekel?

Tudástár

Cafepedia tudástár     Műhelymunkák

avagy a személyzeti kantin

2011.03.16. 10:06 Szabó Bettina

Te jó ég! ....Visszahívtak! / Ha hív a fejvadász! /

Címkék: interjú siker hr fejvadász kiválasztás

Ma már mosolyogva emlékszem vissza arra az időszakra, amikor főállású „önéletrajz gyártóként” teltek a napjaim. Minden telefon csörrenésre felpattantam és lelkes, udvarias bemutatkozással üdvözöltem a hívó felet a sokadik alkalommal is! Ám legtöbbször csak ismerősök jelentkeztek... Amikor kezdtem feladni, Murphy törvénye szerint a rezignált „Halló, tessék”-re jött a válasz: Üdvözlöm! Xy tanácsadó cégtől keresem egy állásajánlattal kapcsolatban. –Megszólalni is alig tudtam... Ekkor jöttem rá, nem elég csak várni, készülni is kell!

Gyakran nem tulajdonítunk túl nagy jelentőséget az első telefonhívásnak, pedig nagyobb a tétje, mint gondolnánk, hiszen elterjedt előszűrési módszer a HR-esek körében! Általában rövid, jól irányított kérdéseket tartalmazó telefonos interjúról van szó, amellyel a HR-es felméri a kompetenciákat, megszerzi az első benyomást (személyiség, kommunikációs készség stb.), ha jól vesszük az akadályokat, részt vehetünk a már nagyon várt interjún.

Pár apró tanács, hogy ne akadj fenn már az első szűrőn:

Amennyiben nem alkalmas az idő és a körülmény egy fejvadász interjú lebonyolításához, inkább kérj visszahívást! -Nehéz lesz bebizonyítanod telefonon, hogy te vagy az év munkavállalója, miközben az üzletben éppen fizetsz és a síró gyermekedre próbálod ráadni a kabátot!:)

Összeszedetten, határozottan válaszolj a kérdésekre és fogalmazz meg magadban legalább három érvet, amiért alkalmasnak tartod magad az adott pozícióra. –A kiválasztási szakember nem tud másra hagyatkozni, mint a hallottakra, így a kommunikáció dinamikája, hangerő, hanglejtés, rokonszenv mind befolyásoló tényezői a továbbjutásnak! Ezek alapján felmérhető, hogy az adott jelölt milyen személyiséggel rendelkezik, mennyire illik bele az ügyfél vállalati környezetébe.

Általában nem videó-telefonos interjúk zajlanak, (kivétel skype-on történő meghallgatás) mégis „hallható a mosoly”! A szimpátia nagyon fontos része a kiválasztási folyamatnak, hiszen a HR-es is ember! A képességek mellett a szubjektív vélemény is döntő, mi is szívesebben találkozunk olyan emberekkel, akik szimpatikusak a számunkra. Nem csak az a fontos, amit mondunk, hanem az is, hogyan mondjuk!

A sikeres pályázás titka a rutinban, saját képességeink ismeretében, menedzselésében rejlik! Tehát, házi feladat: gyakorolj, vizsgáld meg erősségeidet, gyengeségeidet, tanuld meg hogyan add el önmagad! Ha nem megy, merj szakembertől segítséget kérni! Szeretnéd tudni miben vagy jó? Miben van szükséged segítségre? Hogyan fejleszthetőek gyengeségeid? Hogyan találhatnak rád a fejvadászok? Ha mindez érdekel, legközelebb azt is elmondom, mi hogyan segítünk másoknak!

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://allas-keres.blog.hu/api/trackback/id/tr822743610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.